استارتاپ اینستاکارت که بود و چه کرد

استارتاپ اینستاکارت که بود و چه کرد

استارتاپ اینستاکارت که بود و چه کرد

استارتاپ اینستاکارت که بود و چه کرد

 

اینستاکارت یک شرکت آمریکایی و خصوصی است که سرویس‌دهنده در حوزه خرید و ارسال مواد غذایی است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ شروه به کار کرده و مرکز کار آن‌ها در سن فرانسیسکو است ولی مناطق تحت پوشش وسیع‌تری دارند شامل قسمت‌هایی از آمریکا و کانادا.

این شرکت از طریق وبسایت و اپلیکیشن ios و android سفارش خرید را از مشتریان دریافت می‌کند. اینستاکارت در برخی از شهرها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ توافق همکاری داشته و خریدارانی از این شرکت به محض درییافت سفارش‌ها و منوی خرید مشتریان، این خرید را انجام داده و در اختیار پیک‌ها قرار می‌دهند تا به دست مشتریان برسانند. البته این بیزینس مدل اینستاکارت با تغییراتی در سایر شهرها نیز اجرا می‌شود. 

با این حساب می‌توان گفت که اینستاکارت یک پلتفرم سه وجهی است بین کاربران، خریدکنندگان و پیک‌ها و از سوی دیگر نیز همکاری کلیدی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و شرکت‌های پستی بزرگ چون Wegmans دارد.

البته این شرکت در برخی شهرها پلتفرمی دو وجهی است بین کاربران و خریداران که کار ارسال را شرکت‌های همکار پستی به عهده دارند که در هر ۲ حالت ۲وجهی یا ۳وجهی حداکثر زمان رسیدن سفارش به دست کاربر تا ۲۰ دقیقه است.

تعداد کارمندان این شرکت بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هست و در ۸ مرحله جذب سرمایه داشته است که اولین جذب آن در سال ۲۰۱۲ و آخرین آن در سال ۲۰۱۸ بوده است. در مجموع در طی این ۸ مرحله در حدود ۸۴۷  میلیون دلار جذب داشته است.

در نهایت امروزه تک‌کرانچ اعلام کرده است که اینستاکارت پس از آخرین مرحله جذب سرمایه ۴۰۰ میلیون دلاری خود بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

اینستاکارت ۳ بنیانگذار داشته است به نام‌های apoorva Mehta  و brando Leonardo و max mullen که Apoorva Mehta  قبلاً در آمازون در بخش بازاریابی فعالیت داشته است.

در ماه نوامبر ۲۰۱۶ این شرکت با انتقاد شدید از سوی کارکنان و رسانه‌های تکنولوژی مواجه شد که علت آن حذف گزینه انعام دادن به پیک‌ها و خریداران بود. اینستاکارت این اقدام را برای رضایت بیشتر کاربران خود قرار داده بود تا حس بدی از انعام دادن و یا کم دادن انعام نداشته باشند ولی به دلیل این انتقادات شدید مجبور شد که پس از چند هفته مجدداً این گزینه را فعال کند. البته امروز در بسیاری از شهرها این گزینه فعال نیست.

اینستاکارت همیشه هم در برابر فشارها شانه خالی نمی‌کند، به عنوان مثال در نوامبر ۲۰۱۷ تعداد زیادی از کارکنان این شرکت اعتصابی به دستمزد داشتند برای ارتقای آن. ولی اینستاکارت به این موضوع توجهی نکرد و چند کارمند خود را از دست داد.

این شرکت یک سری از کالا را پشتیبانی نمی‌کند مانند:

الکل- داروهایی که احتیاج به نسخه دارند- بازار فست فود(پیتزا – غذاهای سرد یا گرم)

 

 

 

مطالب مشابه